Když si někdo, kdo dosud nemá náležité zkušenosti a přehled, pořídí svůj vlastní web, má vesměs notně přehnaná očekávání. Zdá se mu, že teď už se o něm konečně dozví celý svět, že se na takový výtvor pohrnou lidé odkudkoliv, natěšení právě na tento nový přírůstek v globální síti.
Jenže pak přichází rozčarování. A to je nevyhnutelné. Protože onen web sice zdánlivě působí dojmem něčeho, oč budou mít lidé ve světě nebo alespoň v okolí zájem, jenže to je právě jenom dojem jeho autora, nezakládající se vesměs na realitě.
Skutečnost je totiž docela jiná. Na internetu ve skutečnosti není (alespoň mezi lidmi, kteří neznají tvůrce onoho díla osobně a nebyli na toto výslovně upozorněni) nikdo, kdo by seděl u monitoru a toužebně očekával takové nové přírůstky. A i kdyby je snad někdo někde očekával, prostě je jen tak lehce neobjeví.
Internet je prostě přeplněn vším možným. A takový nový web tak v tom všem snadno zapadne. A ten, kdo o něm neví, ho pak nenajde a snad ani nehledá.
A jestliže se má dotyčný web přestat potýkat s tímto problémem, jestliže se mu má zajistit dostatečná návštěvnost, jež je přímo nezbytná k tomu, aby se obsah onoho výtvoru dostal do povědomí těch, jimž je určen, je nezbytně zapotřebí SEO optimalizace. Tedy aplikování postupů, které směřují ke zvýšení návštěvnosti konkrétního webu v podobě zvyšování jeho prestiže u internetových vyhledávačů a s tím spojeného vzestupu na žebříčku zde nalézaných uživateli hledaných odkazů.
Právě díky optimalizaci pro internetové vyhledávače se může dočkat takto optimalizovaný web znatelně vyšší návštěvnosti, jež je nezbytným předpokladem toho, že se splní to, co majitel od této svojí prezentace očekává. Díky úpravám webu spojeným s odstraňováním jeho možných nedostatků, díky copywritingu, linkbuidlingu, ideální volbě klíčových slov a propagaci se tu dá dosáhnout i zdánlivě nemožného. A přesto možného.