Pokud jste se někdy dostali do prostoru námořního přístavu, museli jste si všimnou kontejnerů. Kontejnery, ty, které vidíte v přístavech, ale i na vlakových nádražích nebo na skladištích u velkých továren, např. u automobilek, jsou do detailů promyšlené. Kontejnery mají danou velikost, aby je bylo možno převážet jak lodní dopravou, ale i kamiony nebo vlaky. Mají pevná oka, za které je i s plným naložením uzvedne jeřáb a přesune je z lodi přímo na vlak nebo kamion. Kontejnery mají zvláštní úpravy v rozích, aby byly stohovatelné a tyto rohové zarážky jsou tak pevné, že udrží kontejnery na sobě i při prudkých mořských bouřkách. Kontejnery jsou pochopitelně ještě jištěné lany právě přes ony zvedací oka, takže ani když se loď v prudkém větru naklání, nedojde k sesunutí kontejnerů do moře.
Tím, že jsou dané vnitřní rozměry kontejneru, můžete své zboží poslat do přístavu ve více bednách, což je výhodné, pokud máte po republice více poboček a z každé posíláte nějaké zboží, ale ke svým bednám přiložíte tzv. ložný plán. Zkrátka znáte vnitřní rozměry kontejneru, takže můžete své bedny uspořádat tak, aby se daly přesně poskládat jako puzzle do kontejneru a využijete dokonale prostor. V kontejneru poté zboží překoná moře a za ním se opět jednotlivé bedny mohou odvézt k cílovému zákazníkovi.
Výroba kontejnerů je sériová, protože kontejnery mají stejné rozměry. Liší se maximálně barvou, ale protože kontejnery se často překládají a hlavně, mořská sůl je poměrně ničivá, nepořizují se na kontejnery žádné extra reklamy. Většinou jsou jednobarevné, maximálně s logem firmy, která v něm přepravuje své zboží. Právě proto, že kontejnery slouží převážně k námořní přepravě, jsou kontejnery vodotěsné, což je jedna z velmi důležitých vlastností. Jak jsme již řekli, slaná mořská voda by mohla způsobit spoustu škody na přepravovaném zboží.